Piraten en Prinsessen

gelijke kansen stimuleren in de ontwikkeling van jongens en meisjes

Over ons

‘Piraten en Prinsessen’ is een public engagement project van de Universiteit Utrecht. Het komt voort uit de resultaten van het onderzoeksproject ‘Uncovering Joyful Culture’ (NWO), waarin onderzoekers gezamenlijk de sociale werking van literatuur, spel en theater bestuderen in de late middeleeuwen en in de vroegmoderne tijd. De verhoudingen tussen mannen en vrouwen vervullen hierin een centrale functie, die ook voor de actuele praktijk relevant is.

Het project en de online training zijn ontwikkeld door Cécile de Morrée en Rozanne Versendaal. Cécile en Rozanne begeleiden tevens de deelnemersbijeenkomsten die horen bij de training.

Heb je vragen over het project of over de training? Stuur dan een mail naar kinderboeken@uu.nl.